fredag 3. april 2009

Syklubb og Gullerotkake

Den herlige syklubben var hjemme hos meg denne uken. Det var kjempekoselig. Jeg synes at jeg hadde planlagt alt, men det ble et fryktelig styr. Skitne hundespor over det hele, eggene jeg skulle bruke i kaken var borte,-måtte altså ut igjen på ny handletur-, vispen var borte på mystisk vis (spøkelser, og jeg tuller ikke for senere på kvelden lå den igjen på sin vante plass i skuffen. Jørn så det også). Vel,vel kaken ble nesten brent, men likevel godt mottatt. Jeg lovte og legge ut oppskskriften her på bloggen. 

Gullerotkake med spelt og valnøtter.
4 egg
4 dl brunt sukker som piskes til eggedosis
4 dl fint speltmel
2 ts natron
2 ts vaniljesukker
2 ts kanel
2 dl soyaolje
6 dl revet gullerot
ca 10 hele valnøtter hakkes
stekes i ca 50 min på 200 grader

Ostekrem
125 gr. naturell ost
60 gr. mykt smør (romtemeratur)
4 dl melis
2 ts vaniljesukker
Pynt kaken med mynteblader

Til ære for syklubben legger jeg ved et foto av kvinner i arbeid. Jeg synes bildet er så vakkert. (Takk og pris for kvinnelig felleskap). 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar