søndag 30. august 2009

Håndavlesing,håndanalyse

I går var dagen da kursene i hånavlesing kom igang igjen. Fra nå av er de på Hønefoss. Mye vanskeligere for meg å komme meg dit enn til Majorstua, men hva gjør man ikke når det er snakk om noe virkelig interessant. I går kjørte jeg forøvrig sammen med min samboer, og det var så hyggelig. Nå håper jeg at  han vil fortsette kurset, da det er så fint og gjøre noe sammen. Det er James Holiman som holder kurset. Han er 80 år gammel, og sitter inne med en enorm kunnskap på dette feltet. Kursene holdes en søndag i måneden fra 12 til 18, og det foregår på engelsk, siden han er amerikaner.  Dette er ikke et kurs som går over noen få ganger, men mere en utdannelse som går over år. Iallefall så lenge han klarer å holde på.
Kurset koster ingenting. Hvis du vil vite mer så ta kontakt med meg.
 Forøvrig dro vi innom Jørn(min samboer) sin datter, som forrige uke begynte på Ringerike folkehøyskole.  Den ligger jo på Hønefoss. Hun var veldig fornøyd, så det er så deilig at hun trives.     Mine tanker gikk også til tante Polly, som bodde på Hønefoss. Hun var pianolærer og apotekerfrue, og jeg går fremdeles med klær jeg har arvet fra henne. Skredderbysten hennes står i butikken min, og viser for tiden fram "hold in" trøyer.

4 kommentarer:

  1. Så spennende med håndavlesning!! Selv har jeg tatt andre alternative kurs, men håndavlesning vet jeg intet om... Lykke til videre! Klem, klem!

    SvarSlett
  2. Så morsomt at du synes kursene er interessante og lærerrikt. Vi er selv veldig stolte og veldig glad i pappan vår.

    Klem fra
    Kirsten Katharina Kotte Holiman (datter av James)

    SvarSlett
  3. Hei!
    Havnet tilfeldig innom din blogg, i leting etter håndanalyse.
    Skulle vise min yngste sønn.
    Leser at du har vært på kurs hos James Holiman.
    Virkelig interessant ,siden jeg for et par år siden tok veien til Hønefoss hvor han foretok en håndanalyse på meg.
    Hørte faktisk på opptaket senest i går.
    Vennlig hilsen Marianne

    SvarSlett
  4. Spennede område dette med håndavlesning. Har ikke vært så mange som har drevet med dette, de siste tiårene i norge, men det har vel fått et slags "oppsving" når det gjelder interesse. Har hørt at Holiman er eksepsjonelt dyktig på området så jeg håper du får til å lære mye av han. :) Selv har jeg tro på at slike former for kunnskap vil få større anerkjennelse i tiden som kommer (kommende tiår?) fordi seriøse og dyktige folk kan dokumentere sin kunnskap også innen utradisjonelle kunnskapsområder. :) Stå på, og lykke til!

    SvarSlett