torsdag 7. mai 2009

No livnar det i lundar no lauas det i li (hvordan skrives det egentlig?)

En vandring i hagen-så fylt med dufter og intrykk. Magnolian som snart allerede sier takk for i år. Blodrips som dufter av solbær og bringebær. Lette etter denne planten i mange år. Før om årene måtte jeg ut å lete langs andre folks gjerder, jeg synes duften er såååå.. fantastisk.  Rabarbran er også på vei. Lurer på om jeg får laget en herlig pai i år? Jeg har tenkt på det i mange år på rad. Ellers har jeg en plan om å lage vårsuppe slik jeg pleide før. Brennesle, skvallerkål, løvetannblader, hvitløk, olje, chili og fløte. Det smaker herlig og gjør godt i en vårblek og vitaminfattig kropp.

2 kommentarer:

  1. Herlig blogg du har laget deg da:-))
    Mangler du skvallerkål er det bare å komme hit og forsyne seg...
    Kommer innom butikken..sees!
    Stoor klem fra Randi

    SvarSlett
  2. Det var nesten heilt rett det der, du! ...no lauvast det i li.

    Fann bloggen din via, via, via - du veit!!! Artig å stikke innom deg!

    SvarSlett